5 conseils pour soigner l'image de votre marque
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5 conseils pour soigner l’image de votre marque : comment arriver à marquer les esprits ?

The brand image or “Branding” for close friends, represents the way in which customers perceive a company. Different aspects come into play to build it, including the products and / or services it offers, its values ​​and objectives, its actions in terms of advertising, etc.

When a brand succeeds in shining in the eyes of its customers, it will have everything to gain since it will stand out from the competition. So how do you develop,  coinjoin or tumbler improve or catch up with your company’s brand image? The answer !

The first steps to take care of your brand image

To rise or rise in the esteem of your customers and prospects, here are the three steps with which you must start or restart your communication strategy. Click here to find out how to think about it in advance.

Establish a strong visual identity

The visual identity of your brand refers to:

  • The graphic chart ;
  • The logo ;
  • The slogan.

If you are not in the business, we strongly advise you to call on the professionals to develop a solid visual identity for your brand. The logo, for  coinjoin or tumbler example, should be able to convey your vision and identity with ease.

5 tips to take care of your brand's image

The choice of communication tools

Les outils de communication sont multiples et variés et permettent à une entreprise de converser directement avec ses clients. Cela passe par des dépliants, des cartes de visite, une ou plusieurs pages sur les réseaux sociaux, un site internet, ect. Il est donc important de réfléchir aux meilleurs moyens d’accéder à votre public cible et de lui présenter vos produits et services.

La visibilité d’une entreprise

Pour avoir une image, il faut déjà être visible. Les moyens d’y parvenir dépendent en fait de vos objectifs et des caractéristiques de vos clients et prospects. A vous donc de choisir entre le web, la création de contenu, les événements, les conférences de presse, la rédaction d’un courriel personnalisé, etc.

Aller plus loin dans la construction de son image de marque

Encore deux conseils pour la route ! Le premier est l’élaboration d’une proposition de valeur singulière. Posez-vous alors la question de ce qui pousserait un prospect à vous choisir vous au lieu de votre concurrent. Vous pourriez alors montrer votre valeur ajoutée et jouer sur la fiabilité, la durabilité ou le coût de votre produit ou de votre service par exemple.

It is important to bring out this particularity which distinguishes you from the market in relation to your brand image. Also, a trick that works in particular is to create an emotional connection with your customers. Psychologists are categorical, 90% of our communication is non-verbal. Indeed, companies that succeed in combining a good reputation with intelligently introduced emotions enjoy a successful brand image.

They even go beyond that and manage to mark customers and prospects in order to stay in their memory.

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